http://www.nspm.rs/hronika/vojislav-kostunica-neophodno-drzavotvorno-jedinstvo-opozicije.html?alphabet=l

Hronika
Vojislav Koštunica: Neophodno državotvorno jedinstvo opozicije
  utorak, 13. april 2010.

Beograd - Demokratska stranka Srbije nema većeg i prečeg cilja nego da se u
zemlji ponovo uspostavi nacionalni konsenzus oko državotvorne politike. Važno
je da se u opoziciji utvrdi to jedinstvo, ako već ne može u celoj državi.
Minimum zajedničkog programa opozicije treba da bude da Srbija, poput drugih
evropskih država, mora da vodi računa o svojim interesima sarađujući s drugim
državama i sa EU - ističe predsednik DSS Vojislav Koštunica u razgovoru za
Danas.

- Imamo posla s Vladom koja ignoriše sam život i tešku muku građana i koja ima
samo jedan cilj da po svaku cenu zadrži vlast. Vlast se odvojila od realnog
života i ona živi u svojim izmišljenim uspesima, a narod u bedi. Nikada u
Srbiji nije bila takva provalija između propagande vlasti o njenim tobožnjim
uspesima i beznađa običnih ljudi. A sigurno je da ništa kao lažna obećanja ne
ubija nadu građanima. Zato ćemo sve buduće aktivnosti usmeriti da potpuno
razobličimo i delegitimišemo Vladu koja hoće, makar po cenu propasti Srbije, da
ostane dan duže na vlasti. Raspisivanje izbora probudilo bi nadu građanima i
stvorilo novu energiju i, naravno, mogućnost za unutrašnju obnovu Srbije –
rekao je Koštunica

Na koji način ćete se vi lično uključiti u buduće akcije?

- Mi smo na Vanrednoj skupštini DSS izabrali mlade ljude na najodgovornije
stranačke funkcije. Cilj nam je da u prvom redu ti mladi ljudi, s njima
svojstvenom mladalačkom energijom, nose ideje DSS. Uveren sam da upravo oni
znaju, umeju i imaju snažnu volju da na državotvornim načelima nacionalne
politike rade na dobrobiti Srbije. Javnosti Srbije su moja politika i moje
ideje više nego dobro poznate i, naravno, lično ću uzeti učešće u politici koja
treba ponovo da podigne Srbiju, da vrati poverenje i stabilnost u državne
institucije, pokrene domaću privredu i zaposli Srbiju.

Šta se dešava oko nepostojanja programske saglasnosti opozicije, odnosno DSS,
SNS i NS?

- Svaka stranka ima svoj program, a mi smo na Skupštini DSS usvojili Načela
nacionalne politike i Deklaraciju o ekonomskoj budućnosti Srbije kao osnove
našeg izbornog programa. Za nas je najbitnije da se opozicione stranke
programski razlikuju od isprazne i pogubne vladajuće politike da EU nema
alternativu. Čak se stidljivo i u vlasti čuju glasovi da je došlo vreme da se
stavi tačka na ovu inferiornu politiku. Pošto su rezultati vladajuće politike
pustošenje privrede i poljoprivrede, protivustavni Statut Vojvodine, nemoralna
deklaracija o Srebrenici kojom se dele mrtvi, tajni sporazumi sa Euleksom, onda
je minimum zajedničkog programa opozicije da Srbija poput drugih evropskih
država mora da vodi računa o svojim interesima, sarađujući s drugim državama i
sa EU.

Da li je Tomislav Nikolić uspeo da vas ubedi da bi se opredelio za Kosovo u
dilemi „ili EU ili Kosovo“?

- U medijskoj propagandi koju je vlast nametnula, Srbija počinje da liči na
komunistička vremena jednoumlja i svaka polemika se doživljava kao nešto što je
negativno. Naprotiv, smatram da su dobrodošla, zapravo neophodna, javna
razjašnjavanja svih velikih političkih tema. I, mislim da će odnos Kosovo i EU
za nas još dugo biti suštinsko pitanje. Srbija je do 2008. imala nacionalni
konsenzus u državotvornoj politici. Ta politika je polazila od naših
nacionalnih interesa i očuvanja naše teritorije, a ne od cilja da po svaku cenu
EU nema alternativu. Za DSS nema većeg i prečeg cilja nego da se u Srbiji
ponovo uspostavi nacionalni konsenzus oko državotvorne politike. Važno je da se
u opoziciji utvrdi to jedinstvo, ako već ne može u celoj državi. Pitanje je
samo trenutka kada će Brisel i Vašington javno nametnuti Srbiji zahtev da je
uspostavljanje dobrosusedske saradnje Srbije i Kosova uslov za dalje evropske
integracije. Nažalost, Srbija raspolućena dočekuje taj zahtev, umesto da je bez
obzira na sve političke i ideološke razlike jedinstveno iz Skupštine Srbije
poručeno da nijednim delom svoje teritorije nećemo plaćati evropske
integracije. Jedinstveni glas Srbije dugoročno niko, pa ni EU, ne bi mogao da
ignoriše. Ali kakvo je stanje u Srbiji najbolje svedoči to da se od formiranja
ove vlasti u Narodnoj skupštini na dnevnom redu još nije našlo pitanje naše
južne pokrajine, niti je vlast udostojila narodne poslanike da im podnese
izveštaj o Kosovu.

(Danas)