NAKNADNA SAZNANJA BIVŠEG IZASLANIKA EU ZA JUGOSLAVIJU

Srbima su postavljani neprihvatljivi uslovi

Mislim da su međunarodna zajednica, UN i NATO na Kosovu u teškoj situaciji uglavnom zbog sopstvenih grešaka, izjavio lord Karington

Bivši izaslanik Evropske unije za Jugoslaviju lord Karington izjavio je da su Srbima postavljani neprihvatljivi uslovi i da je međunarodna zajednica napravila mnoge greške u bivšoj jugoslovenskoj federaciji, pre svega u Bosni i na Kosovu.

"Došao sam do zaključka da je odluka EU da ’pita’ Bosnu da li želi nezavisnost bila velika greška, jer je to neizbežno dovelo do građanskog rata u Bosni. Srbi u Bosni su jasno stavili do znanja da ne žele da prihvate nezavisnost pod Izetbegovićem...

Došao sam do zaključka da iako sam se trudio da postignem dogovor u Lisabonu po pitanju Bosne, nisam uspeo i nije ostalo više ništa što ja mogu da učinim pa sam te bitke prepustio drugima", izjavio je Karington u intervjuu Prvom programu RTS.

Problem se povećao, ističe Karington, kada je Milošević ukinuo autonomiju koju je Kosovo imalo pod Titom, ali je za sadašnje probleme u pokrajini optužio i Zapad.

"Ja sam javno rekao da je ono što Zapad radi na Kosovu pogrešno. Mislim da su Srbima postavili zahteve koje nijedna suverena država ne može da prihvati. Da NATO šeta po Srbiji i da radi što god želi, to je bilo neprihvatljivo za Srbe. Mislio sam da će se Srbi boriti, iako mislim da je to što ste radili pogrešno. Suština sadašnje situacije je da je bilo mnogo etničkog čišćenja".

"Srbe sada isteruju sa Kosova. U isto vreme većina su kosovski Albanci koji žele nezavisnost. Pravno je to deo Srbije i ne verujem da su Srbi spremni da prihvate takvu sitauciju. Zato mislim da su međunarodna zajednica, UN i NATO u teškoj situaciji, uglavnom zbog sopstvenih grešaka", istakao je Karington.

(Tanjug)