Title: Message

PREDSJEDNIK SRJ VOJISLAV KOŠTUNICA, RAZGOVARAO SA LIDERIMA KOALICIJE “ZAJEDNO ZA JUGOSLAVIJU”

Sigurniji signali opstanka Jugoslavije

Na pitanje da li se i sa gospodinom Đukanovićem dogovorio o opstanku Jugoslavije, Bulatović je istakao da Đukanović radi suprotno i najradije bi da razbije zajedničku državu

U Palati federacije juče u 13 časova predsjednik SRJ dr Vojislav Koštunica i savezni premijer Dragiša Pešić razgovarali su sa liderima Koalicije “Zajedno za Jugoslaviju” Predragom Bulatovićem (SNP), Draganom Šoćem (NS) i Božidarom Bojovićem (SNS) o aktuelnim previranjima u Crnoj Gori i odnosima u jugoslovenskoj federaciji.

- Razgovarali smo o aktuelnoj političkoj situaciji u Crnoj Gori nakon dijaloga koji smo vodili sa Đukanovićem i nakon prekida zasjedanja Skupštine Crne Gore, u situaciji kada DPS traži izlaz, ili da se prikloni liberalima ili da traži neke nove saveze, izjavio je Predrag Bulatović za naš list po povratku u Skupštinu Jugoslavije. Lider SNP je podsjetio da je razgovor sa šefom države samo normalan slijed u konsultacijama političkih istomišljenika.

- Gospodin Koštunica, kao i DOS, se zalaže za zajedničku državu, za koju smo i mi, i cilj nam je da tamo gdje je ugrožena zajednička država, dakle, od režima gospodina Đukanovića u Crnoj Gori, da ostvarimo pobjedu demokratskim putem. U periodu koji dolazi intenziviraćemo komunikacije radi usaglašavanja političkog djelovanja, ukazao je Bulatović, precizirajući da misli na djelovanje Koalicije “Zajedno za Jugoslaviju” i cjelokupnog projugoslovenskog bloka. Bulatović je najavio uključenje vanparlamentarnih partija u Crnoj Gori u borbu za jačanje zajedničke države, što će se objediniti u akcijama na saveznom nivou zajedno sa DOS. Odnosno, dobiti podršku oficijelne Srbije za rad na ovom zašta se svi zalažemo, zaključio je lider SNP. On je rekao da je na sastanku ocijenjeno da o odnosima u federaciji treba da razgovaraju vlade Crne Gore i Srbije, uz učešće saveznih organa, prije svega predsjednika SRJ.

Što se tiče opstanka zajedničke države, Bulatović je podsjetio da je svo svoje političko djelovanje svih ovih godina podredio tom cilju. Ja u tu državu vjerujem, lično znam da tu državu u Crnoj Gori podržava veliki broj građana, sasvim slobodno mogu reći većina, i odgovor je da će zajednička država opstati, naglasio je on.

Na pitanje da li se i sa gospodinom Đukanovićem dogovorio o opstanku Jugoslavije, Bulatović je istakao da Đukanović radi suprotno i najradije bi da razbije zajedničku državu.

- Sa njim sam razgovarao samo o tome da Crna Gora ne smije da bude destabilizovana i da sve sporove treba rješavati demokratskim putem. To je za mene najvažnije. Znači on ima svoju ideju samostalne Crne Gore, mi svoju zajedničke države, a ako treba da se konfontiramo da to činimo fer i demokratski. I ko pobijedi da čestita onom ko je izgubio, da Crna Gora nastavi da normalno živi. A, nastaviće normalno da živi u zajedničkoj državi, poručio je lider SNP.

Predsjednik Narodne stranke Dragan Šoć, rekao je novinarima da se razgovaralo o Platformi za redefinisanje odnosa u federaciji i situaciji u Crnoj Gori nastaloj po prihvatanju DOS da se formira koncentraciona vlada. Šoć je rekao da su svi učesnici izrazili zadovoljstvo što je vlada Jugoslavije prihvatila Platformu i nadu da će to uskoro učiniti i Vlada Srbije, jer je to dogovoreno sa DOS. Time bi se otvorila mogućnost da započne dijalog između Srbije i Crne Gore, odnosno republičkih vlada uz učešće saveznih organa, naglasio je Šoć.

Dmitar ĐEMIĆ

http://www.dan.cg.yu/Naslov.htm