On 12-4-2010 22:55, Marc Coevoet wrote:

> Welwel, ik ga ervan uit dat als we gaan naar de chauffeurs, we gelijk
> krijgen.

De chauffeurs hebben geen zeggenschap over deze bedrijfsvoering.

> Ik ga ervan uit, dat als we gaan naar Van Quickenborne, we gelijk krijgen.

En dat is een heel andere piste. Praten met Van Quickenborne is prima,
om meer informatie vrij te krijgen, maar zal voor de data van De Lijn,
waar we het nu over hebben, nog niet uitmaken.

> Ik schrijf over deze franse licentie, opdat het hier ook eens zo zou
> worden ...

We kunnen allicht hopen. Zolang er niet gelobbyd wordt voor deze zaak,
zal er niet veel veranderen. Iemand, en dan heb ik het voor het gemak
maar over een Belg ipv mezelf, zal zich in Brussel voor de zaak moeten
gaan inzetten. Bijkomend probleem is dat er op zoveel niveaus gelobbyd
moet worden. Bij de federale regering, de gewesten, de gemeenschappen,
de gemeenten.

De tweede piste die bewandeld moet worden, is het opvragen van
informatie met gebruikmaking van de diverse decreten over Openbaarheid
van Bestuur. Als we daar nuttige informatie uit kunnen verkrijgen, en we
kunnen er interessante initiatieven mee ontwikkelen, helpt dit om bij de
overheid aan te tonen dat het tevens in hun interesse is om meer
informatie vrij te geven.

> Zeg Lennard, wat is jouw interesse in de Belgische situatie??  Wat heb
> jij tegen/voor het vrijkomen van Belgische gegevens??

Ik ben voor het vrijkomen van Belgische gegevens. Uiteraard. En mijn
interesse is gedreven door het feit dat ik tevens werk aan OSM in
Belgiƫ, vanwege de nabijheid.

--
Lennard