Jo wrote:
> En dat is dus wat ik bedoelde met extra complexiteit voor de mapper.
> Uiteindelijk maakt het het eenvoudiger (1x werk, i.p.v. 68x bij onderhoud),
> maar je moet wel doorheen verschillende lagen en er het hoofd bijhouden wat
> in welke laag thuishoort.
>
> Als wij het zo mappen, dan zullen er renderers moeten worden gemaakt die
> het ook zo weergeven. Dat zullen we waarschijnlijk zelf moeten aanpakken.
> Het heeft geen zin om te wachten tot iemand het voor ons doet.

Maar wat ik wel dus zei is dat dit voor het niveau onder
busroutesegmentenrelaties is omdat deze bussegmenten volgens mij meer nodig
hebben qua tags of member roles. En je moet bvb. vanuit een scheduler kunnen
linken naar busroutesegmenten, en bushaltes horen wat mij betreft ook thuis in
de busroutesegmenten en niet in de gemeenschappelijke routedelen.

Dus daarmee dat ik het niet echt nodig vind om dit nu te bediscussiëren. Dit
kan later ook op het niveau van alle routerelaties -- fiets-, wandel, bus,
wegnummer-, spoorwegroutes, etc. (en dit zal sowieso internationaal moeten,
buslijnen kunnen we nog op Belgisch niveau doen). Deze discussie kon nl. ook
voor buslijnen die gewoon met één relatie gemapt worden. Het is allemaal al
ingewikkeld genoeg zonder dit ook nog ineens mee te nemen (en ik vraag me af
of hoeveel er op de mailinglijst dit nog allemaal aan het lezen zijn :-) )

Ben