Wat is essentieel voor een kaart ? dat hangt toch volledige van de
toepassing af ?
Ik herinner mij kaarten uit de aardrijkskunde klas waar geen enkele straat
op stond. De provincies, steden, rivieren ja, dat wel.

Maar laat ons nog aannemen dat straten en namen essentieel zijn. Maar voor
al het overige hangt het volgens mij af van je toepassing. Als ik ga
wandelen zijn de kleine wandelpaden belangrijker dan gebouwen of
huisnummers.
In Nederland is er een groep fietsers die meer geinteresseerd zijn in het
oppervlak van paden en fietspaden dan in gebouwen. Met een racefiets rij je
nu eenmaal niet zo gemakkelijk over zandwegen.
Ook voor route-berekening kan je feitelijk zeggen dat afslagbeperkingen
(die niet af te leiden zijn uit enkel richting straten) op zijn minst even
belangrijk zijn als huisnummers.

Maar dat is net het mooie aan OSM. Ieder kan werken aan wat hij of zij het
belangrijkste vindt. En dat hangt af van het gebruik dat men er wil van
maken.

maar dit gezegd zijnde: hoe geraken we aan de volledige lijst van
straatnamen ?

groeten

m.