2013/9/10 Jo <winfi...@gmail.com <mailto:winfi...@gmail.com>>

    Lodde is inderdaad bijzonder actief, maar spijtig genoeg blijkbaar
    eerder een Einzelgänger. Ik zou gewoon herstellen wat hij heeft
    aangepast in z'n ijver, met een boodschap in de history dat je
    zijn edits hebt moeten verbeteren.
    Hij heeft op mijn boodschappen ook nooit gereageerd, maar dat
    waren gewoonlijk open ended uitnodigingen voor mapping parties e.d.

    Ik denk dat je DWG pas moet inschakelen als blijkt dat er
    inderdaad sprake is van een 'edit war'.

    Anderzijds is het natuurlijk niet leuk om je tijd in bijdragen aan
    het project te steken, als dat door iemand anders weer ongedaan
    gemaakt kan worden. Spijtig genoeg is dat de aard van het beestje
    en het enige dat je daartegen kan doen, is het gebied waarin je
    werkt monitoren met tools zoals owl.

    Als het problemen blijft geven, kunnen we natuurlijk wel met z'n
    allen 's proberen om Lodde te contacteren. Het beste lijkt het mij
    als we hem kunnen betrekken bij een echte meer persoonlijke
    bijeenkomst. Het helpt enorm als iedereen zich realiseert dat we
    allemaal samen iets proberen op te bouwen en dat we elkaar ook 's
    als persoon ontmoeten, al vraagt dat wel nogal een grote inspanning.

    mvg,

Ha de Lodde .... Zelfde gedachte hier: ik had direct 2 namen in men hoofd, waarvan hij eentje was, louter door de omschrijving van de situatie.... zegt genoeg eigenlijk. Het is idd zeer storend dat mensen op oud kaartmateriaal en beperkte kennis ter zaken gaan editen, het gebeurd in mijn streek ook regelmatig dat er een nieuw huis verdwijnt omdat iemand denkt dat Bing live beelden zijn ipv 3 jaar oud. Voor buildings en werven zet ik meestal direct de juiste 'under construction' tags zodat het opvalt.

Het voordeel van deze users is dat ze overal werken, en meestal hun changes niet meer nakijken nadien (done that , got the T-shirt). Het is meestal een fervente wandelaar of fietser, maar de kans is groot dat Lodde een huismapper is die niet buitenkomt. Zijn werk stikt van de fouten, en ik ben zelf niet overtuigd dat veel werk leveren -maar slecht- met de mantel der liefde behandeld wordt. Zijn changesets die echt fout zijn zouden moeten teruggerold worden.

Vergeet niet dat zo'n users (waarvan deze thread getuigt) veel energie en resources van de rest vragen, dus ik zou het niet op 'zijn vlaams' regelen. Wat betreft zijn mails is het wss iemand die via een google account inlogt (zoals ikzelf ook), waardoor de mails in een mailbox eindigen die nooit wordt gelezen.

De enige manier is uw changesets taggen met doorspekte comments en proberen een reactie te provoceren , bv. : "Fixing dumb mistakes made by XYZ" , "previous edits made by XYZ do not represent the current state of this area" . Je kan er creatief mee zijn of niet. Maar op een bepaald punt moet je actie ondernemen. Zeker als hij in zijn eentje 10 andere berooft van quality time.

Glenn