Van: Marc Gemis [mailto:marc.ge...@gmail.com]
Verzonden: donderdag 3 april 2014 5:56
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: [OSM-talk-be] Vraagje over N70

Mijn huidig projectje is om lanes en turn:lanes toe te voegen om zo hopelijk
de  navigatie wat te verbeteren. Ook al om wat minder kleur te brengen in
http://www.itoworld.com/map/147?lon=4.07618
<http://www.itoworld.com/map/147?lon=4.07618&lat=51.14254&zoom=11&fullscreen
=true> &lat=51.14254&zoom=11&fullscreen=true

Nu ben ik bezig met de N70 en vraag me af of deze weg wel overal moet
gesplitst worden in 2 afzonderlijke OSM-wegen met oneway=yes. bv. te
Lochristi (http://osm.org/go/0EjOaR9rM?way=228629794 ). Zou het niet beter
zijn om op stukken waar er een geen echte middenberm is, gewoon lanes=3,
lanes:forward=1, lanes:backward =1 te gebruiken, zoals op het voorbeeld op
de wiki (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:lanes) ?

Dit zou ook veel minder problemen geven voor de zijstraten die nu heel
dikwijls maar verbonden zijn met de helft van de straat.

Wanneer splits je een straat in 2 afzonderlijke OSM wegen en wanneer niet ?
Is er daar een "ongeschreven" regel voor ?

met vriendelijke groeten