Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Zal methode 3 misschien wel eens
uitproberen.

Heb je contact gehad met de Nederlanders? Zij werken o.a. met een JOSM
plugin en ik dacht, met een centrale server vanwaar de data geladen wordt.
Voor zover ik weet hebben ze nog geen oplossing voor de updates.

met vriendelijke groeten