inline dan toch:

On 21-10-14 20:54, Marc Gemis wrote:
> al even kort:
>
> - bedankt voor de extra uitleg, nu begrijp ik wat je bedoel met
> onnauwkeurige positie.
> - we beschikken nog niet zo heel lang over de AGIV beelden (een jaar of
> zo). De Bing beelden zijn veel onnauwkeuriger, i.e. meer verschoven
> t.o.v. de werkelijkheid, ze zijn ook ouder en dikwijls onduidelijker.

Het probleem van al dat werk is dat je dan mappers hebt die onbereikbaar
zijn voor suggesties, maar nog steeds buildings in mijn streek
'verbeteren' op basis van BING foto's en dus zo al die moeite ongedaan
maken.

Bing is big no-no op lowest zoom levels, maar niet iedereen beseft dat
blijkbaar.

> - iedereen mag de positie van de gebouwen aanpassen, als dat een
> verbetering is. Ik doe dat bv. ook bij gebouwen die ik 3 jaar geleden
> heb geplaatst (aan de hand van Bing), of bij slechte AND-imports, enz..
> Je kan dat nu al doen. Dat staat feitelijk los van welke import dan ook.

Idd, en die verbeteringen zijn niet altijd beter...

> - soms heb ik ook al plekken gezien waarbij ik me afvraag hoe ze de
> huizen bij AGIV hebben ingetekend. Maar natuurlijk zijn die door
> professionals getekend, dus zal nauwkeurigheidsniveau  over het algemeen
> wel hoger moeten liggen. Wat niet wil zeggen dat in OSM niet nauwkeurig
> gewerkt zou worden.

Agiv is volgens mij wel zeer nauwkeurig, als ik twijfel over
schrijfwijze van een straat dan grijp ik steeds naar AGIV.

We moeten dus niet alleen zorgen voor een correcte import, maar ook de
nazorgen om te verhinderen dat gebouwen onrechtmatig 'bing-correcties'
krijgen en zo al de gedane moeite teniet doen.

Ik vind dit best wel een groot probleem, niet accuut maar wel
fundamenteel en op lange termijn.

Ik zie het wekelijks gebeuren en het is moeilijk ze in het oog te
houden.  Ik gebruik WhoDidIt(RSS feed) daarvoor.  Zie
http://zverik.osm.rambler.ru/whodidit/

Maar ik doe het voor 'mijn streek' alleen natuurlijk.

Mvg,

Glenn