Goede topic Jakka,

zelf maak ik gebruik van een GPS toestel met touchscreen. Bijna alle
notities maak ik daarop. Voor huisnummers gaat dat bv. vlot, heb daar een
notitie system voor. Voor de meeste andere dingen heb ik ook afkortingen
(BK - zitbank, VB - vuilbak, EZ70-M50  Einde Zone 70 - begin Maxspeed 50
enz)

Verder maak ik ook regelmatig foto's (zie mijn verzameling op
http://xian.smugmug.com/OSM). Het beste is om zowel een overzichtsfoto als
een detail foto te maken.

Nadeel is wel dat ik niet onmiddellijk kan controleren wat er al wel en
niet gemapped is. Toch niet van alle details die ik noteer.

Er zijn ook mensen die eerst een kaartje afdrukken en alle notities daarop
maken (er is een website die je daarbij kan helpen, maar ik kan niet op de
naam komen - Walking Papers ?). Of ter plaatse een schets maken kan ook
natuurlijk.

Er zijn ook Apps voor de smartphone zowel voor Android als iOS.

met vriendelijke groeten