> Maar ken nog niet alles hé zoals de term Marc "dual-carriageways"

Dat is een weg met middenberm (ken geen goed Nederlands woord).
Als er een echte, fysische middenberm is worden die als 2 eenrichtingswegen
gemapped, zoals bij een autostrade. Je "mag" dit niet gebruiken als er
enkel een doorlopende witte middenstreep is.
Dit heb ik onlangs moeten corrigeren op een aantal plekken in Brugge. Dat
is op zich niet zo lastig, behalve als er een aantal buslijnen over liggen.
Ook ben ik een aantal plaatsen tegengekomen waar er afzonderlijke wegen
getekend zijn voor rijstroken, dit doe je normaal gezien ook niet. Maar
daar heb je allemaal vrij weinig last van als je een kaart tekent.

mvg