Op 30 juli 2015 17:27 schreef Glenn Plas <gl...@byte-consult.be>:

> Officieel volgens wiki op deze idiote manier waarvan je er een paar van
> mij zult vinden in de OSM DB:
>
> traffic_sign=BE:C3;Type-IV

Ik geloof dat dat dan per de wikipagina met een komma moet (BE:C3,Type-IV)
aangezien het een gerelateerd bord is?

"If traffic signs are related, the additional sign IDs should be separated
from the main sign by comma ,"

> Dat is dat bord.   Wat een fantastisch idee toch om die onderborden niet
> onder te verdelen op eenduidige manier.
>
> http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/868-hs2art13
>
> Maar Type-IV zegt niet wat er op het bord staat.  Best wel annoying punt
> van verkeersborden in dit land.

En de wegcode "4° Type IV : Beperking van een verbod of van een gebod voor
zekere categorieën van voertuigen" klopt niet eens echt: laden en lossen is
geen voertuigcategorie.

Ook leuk zijn deze:

​Uitgezonderd 6-12 uur en op de laatste zondag van de paasvakantie
1e-15e-16e en de laatste dag van de maand
Uitgezonderd De Lijn, taxi's en laden en lossen van 6 tot 11u en van 19 tot
20u en uitgezonderd toegang garages; uitgezonderd fietsen en bromfietsen
klasse A

Heerlijk toch, en zelfs niet eens eenduidig.
​
En als de verkeersbordkaart moeite heeft met meerdere borden aan één paal,
moeten we ook zeker deze eens mappen:

​
De dijk van Wenduine, de Markt van Brugge en de Smet de Naeyerlaan in
Blankenberge, respectievelijk.

België is gewoon verschrikkelijk op vlak van verkeersborden.