On 14-02-17 20:17, Sus Verhoeven wrote:
> Hooi Glenn,
>
> Ik overdrijg niet, eens ik de data binnengeladen heb gebruik ik die een
> ganse dag, behalve nu met dat uitproberen.
> Zelfs na sleepmode blijven die gegecens bewaard.
> Met filters moet ik de server meermaals aanspreken, ik veroderstel dat
> dat nog meer tijd kost.

De oppervlakte is kleiner als je dit op basis van straten filtert.  Vele
kleintjes maken een grote zeg maar gerust.

De overpass query die in je browser wordt uitgevoerd wordt zwaarder,
afhankelijk van hoe groot het gebied is, maar hij doet het maar 1 keer.

Als je dan in bv Antwerpen alles tesamen opvraagt: dat is echt een pak
data, grote oppervlakte dus 'zwaarder' voor de service.

Voorlopig zie ik geen oplossing door de beperking van de alternatieve
Overpass services.

Zelf werk ik veel kleinerschaliger, maar ik snap dat je op een bepaald
punt het overzicht wil zien van wat er nog te fixen valt.  Die kleurtjes
maken het aantrekkelijk om het resultaat van je werk te bekijken, ik doe
het ook wel eens maar als dat langer duurt ga ik een tas koffie halen.

Ik woon in een relatief kleine gemeente en heb praktisch alles compleet
gemaakt, Mechelen is ook al redelijk goed in orde wat betreft de
binnenstad, maar die volledig laden is bijna niet te doen. Ik werk dan
alles alfabetisch af. (A*, B* , etc)

Ook al is Overpass net gemaakt om van die massieve queries aan te
kunnen, het is economischer en optimaler om het in stukjes te kappen.

Ergens tussenin ligt wss het meest optimale, een straat of 10,20 a 30
gok ik.  Je zal nooit klachten krijgen dat je teveel kleine queries doet
in alle geval.  De hoeveelheid ervan is minder van belang dan het
'gewicht' ervan.

Ik zal het toch eens bekijken of we het optimaler kunnen maken al zal
dat niet voor deze maand zijn.

Glenn