Hallo iedereen,

Bij het taggen van een aantal zaken kwam ik er één tegen waar ik niet goed weet
wat mee aan te vangen. Hoe taggen we vakbondskantoren ?

In taginfo zie ik 2 veel gebruikte opties:

office=labor_union

office=trade_union

De vraag is: wat is het meest passend hier ? Ik doel dan werkelijk op kantoren
van ABVV/ACV/etc..

Als ik overpass tags op de map laat zetten krijg ik voor labor_union maar 1
resultaat in België (ACV Sint-Michiels-Brugge)

De Engelse schrijfwijze (met u, dus labour_union) levert nog 2 extra resultaten
op: ABVV in Halle en Zeebrugge.

Voor trade_union krijg ik enkel de FGTB in Bouillon.

Als ik zuiver op de benamingen afga zou ik toch denken dat labor_union voor
werknemers is (want labor/labour=arbeid, dus werknemers), en trade_union voor
werkgevers (want trade=handel, vak).

Dus dan zou trade_union voor Vlaanderen eerder iets zijn als VOKA, VBO of Unizo
(en hun onderliggende sectororganisaties zoals Febiac, Confederatie Bouw,
Comeos enz).

Groeten,

Denis