2009/6/24 Jachym Cepicky <jachym.cepi...@gmail.com>:
> [...]
> jde na výpravu a zmapuje se pořádně okolí "tradičního místa". Čímž se
> zabijí dvě mouchy jednou ranou: Děvčata a chlapci poznají konečně
> pořádně okolí a zároveň se sesbírají data. Zkrátka něco se vymyslet dá.
>
> Mmchdm všimli jste si, že OSMappers jsou vlastně úplně speciální
> sociologická skupina? Protože tvorba mapy je pořád ještě netriviální a
> nezanedbatelné procento z nás jsou aktivní programátoři, vychází mi z
> toho, že jsme aktivně sportující/vandrující hackeři, čímž boříme mýty o
> tradičních představách počítačových hackerů ... alespoň doufám.

Jo, nicméně nejsme všichni takoví, i dost počítačových "hackerů" žije
normální život. :)

> Souhlas. Jsem pro marketingovou akci v duchu "OSM: vyšší level
> geocachingu". To jsou (a věřím že i mezi námi je pár geocacherů) blázni,
> kteří se drápou na úplně neznámá místa - považte - úplně zbytečně! Kdyby
> alespoň data, která cestou nasbírají, uploadli na server. No a řekl
> bych, že nezanedbatelné procento geocacherů bude i mezi scouty.

Ju, to s tím geocachingem klidně, nicméně s tím skautingem si
nemyslím, že to je dobrý nápad. Když jdeme s dětmi, tak není čas na
kochání se přírodou a už tuplem ne na GPSkování, vím, že stačí ji mít
v batohu, ale. Nejde se nikdy po přímé cestě a kolikrát jen tak lesem,
by to bylo zmotané.

> Je otázka, do jaké míry by to KČT svým členům toleroval.. Z posledního
> e-mailu [1] my vyšlo, že vedení je proti podobným aktivitám (aktivitám
> směřujícím k potlačení jejich monopolu) dost nabroušeno. Ačkoliv co
> jiného by měl být KCT, než organizace shromažďující veřejná data
> poskytující je veřejnosti? Mají za to snad lidé, co obnovují turistické
> stezky nějaké peníze nebo jsou to 'jenom' dobrovolníci, jako my? A co
> říkají na to, že vedení tvrdě prodává jejich práci? Hodně otázek, část z
> nich bych možná označil za zavádějící a demagogické, ale nic o tom
> [...]

Tolerování by mohl být problém. Nicméně, asi bybylo třeba pořešit, z
čeho KČT získává peníze. Já osobně myslím, že jsou to dobrovolníci
lehce podporování.

> Vychází mi z toho, že pokud se něco někde nezmění, bude s KCT těžká
> domluva.
>
> Jáchym
>
> [1] http://www.mail-archive.com/talk-cz@openstreetmap.org/msg01761.html
> --
> Jachym Cepicky
> e-mail: jachym.cepicky gmail com
> GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
> Key fingerprint: 0C6D 0EAE 76BD 506C F299  ED8A C8AB 74B8 08D4 E08F

S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com