> Osobně si myslím, že hodnota tagu name by měla být stejná jako to, co je
> v terénu napsáno na ceduli na začátku/konci obce (NEmyšleno ve významu
> administrativním, ale obecně jakéhokoliv "sídla"). Ostatní názvy se
> můžou dávat do official_name, alt_name atp.

+1

akorát by to chtělo lepší podporu pro ostatní formy jména při renderování

> Dokonce bych se vůbec nebránil tomu, aby v name bylo pojmenování
> dvojjazyčně

-1

> - samozřejmě jen v některých pohraničních oblastech, kde to
> je obvyklé i v terénu.

do háje s menšinama, máme tu nějaký úřední jazyk, já fakt nestojím o to mít
mapu zadělanou nesmyslama typu "Karlovy Vary / Karlsbad / Столи́ца ма́фии"

kdo stojí o cizojazyčnou mapu, nechť si to laskavě nechá vyrenderovat s
name:jazyk

> A samostatná jména se pak můžou dát do
> konkrétnějších tagů name:cs, name:de, name:pl...

ano, to by se používat mělo

> Různé tagy pro jméno mají svůj důvod a přijde mi dost arogantní pokládat
> rovnítko mezi name, name:cs a official_name jen proto, že je dané jméno
> uvedeno v nějakém úředním rejstříku.

mně zase přijde arogantní vyřvávat si v rámci ČR, že name != name:cs

dovolil bych si citaci z pravidel http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Name

The common default name. (Note: For disputed areas, please use the name as
displayed on e.g. street signs for the name tag. Put all alternatives into
either localized name tags (e.g. name:tr/name:el) or the variants (e.g.
loc_name/old_name/alt_name). Thank you.)

a ještě jednou, abychom to zdůraznili:

Put *all* alternatives into either localized name tags (e.g. name:tr/name:el)
or the variants (e.g. loc_name/old_name/alt_name).

a o tom, že name != official_name snad nemá smysl vést diskusi ...

K.