Ahoj,

> Velka cast z nich bude ruzne posunuta - prave kvuli tomu nesmyslu, ze
> snima "oznacime kde je vchod" + ani presnost importovanych dat jako
> takovych neni nijak uzasna, casto jsou adresy nekolik desitek metru
> mimo. Ale na casti uzemi to bude rucne u/opraveno. => opet se znici
> spousta prace spousty lidi.
*** V OSM mame verzovani, takze urcit co je jen import UIR-ADR bez
zasahu useru nebude problem.
*** Oznacovani tzv. vchodu je myslim minoritni vec. Hlavni duvod
posunu je, ze adresni body jsou casto o desitky metru jinde.
*** Ja jsem posunul cca 10.000 adresnich bodu, ale rad si je necham
nahradit necim, co ma systematicky pristup a vizi udrzby.

> => misto jedny tecky jich udelame na kazdy budove nekolik? A jak zjistim
> ze to vsechno patri k sobe? Jak zjistim, ze na adrese XYZ je hospoda? To
> si na to mam psat expertni system a analizovat vzdalenosti jednotlivych
> bodu? Nehlede na to, ze to opet budes delat kazdy den znova?
*** to neni expertni system, ale trivialni prostorove dotazy (co je
nejbliz). Navic to tak uz dnes v mape funguje. Jde o sjednoceni
ruznych pristupu.
*** Navic adresa/POI je vzdycky priblizna at uz fakticky
(sidlo/provozovna) nebo lokacne (napr. prumyslovy areal o 10 hektarech
ma 1 adresni bod)

> => viz vejs, editori je opet zacnou posunovat "ke vchodu" => budes den
> co den mazat stovky bodu a znova je importovat?
*** tohle myslim problem plugin "building" v JOSM, ktery automaticky
predelava adresni bod do nove vytvorene budovy.
*** Co bude den co den zalezi na tom, jak budeme chtit udrzet v chodu
aktualizace s RUIAN

> Proto si myslim, ze je lepsi dat adresu na budovu.
*** Budovu myslis jako way (OSM building), nebo budovu v RUIAN (bod)
nebo parcelu se stavbou RUIAN (polygon z katastru na 1/2 uzemi CR)?

> Navrch (kdyz uz sme u
> toho) vetsinou se tu kupodivu propaguje datove spravne reseni, coz v
> tomto pripade neni - nic jako adresa bodu neexistuje.  Az si nekdo
> vzpomene, ze bude do OSM davat cisla parcel, tak sme opet u toho, ze
> zase nekam flaknu bod misto abych oznacil hranici? Je to stejny jako s
> KU - proc markovat hranice KU, kdyz nekam dovnitr muzu flaknout bod.
*** No ja nevim, doposud se to tak nazyvalo v UIR-ADR jako Adresni
bod. V RUIAN AdresniMisto, reprezentovane bodem navic s vazbou na
budovu (zase bod).
*** Reprezentace objektu v OSM je o dohode, jakou miru generalizace
prijimame. Napr silnice kreslime jako osy, ikdyz by bylo zdanlive
vhodnejsi uzit plochy. Aby mapa mohla fungovat, je nutna mira
zjednoduseni skutecnosti.

ha
hanoj