Ahoj, před odpovědí na Tvé otázky je potřeba si položit několik otázek, je
opravdu nutné aby byly rozlišeny smírčí křížě od jiných?! Osobně dle své
intuice bych asi mapoval tak jak je uvedeno v příkladu, dát to jako kříž podél
cesty s doplňkem jména že se jedná o smírčí kříž. ALE na druhou stranu tuhle
wiki bych bral jako standart:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/OTM_zna%C4%8Dkov%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
 a považoval bych za žádoucí až nutné, abychom přesvědčili  tvůrce, jež
generují turistické mapy a vytvářejí témata, aby to také přijali za standart a
zohledňovaly všechny zmíněné prvky.