Ahoj,
vzhledem k tomu že osm.cz je konečně mapa která nějak používá tagy wikipedie, pustil jsem se do namátkového tagování wikipedie v Brně a okolí. Přišel jsem přitom na dvě nejasnosti, kde by bylo prima se nějak sjednotit...

1) Místa - města, čtvrti, vesnice atd. Vždy existuje uzel place=* s názvem místa a statistikami, a taky odpovídající relace typu boundary=*. Někdy je tento uzel součástí relace jako admin_centre, někdy ne. Podle wiki není jasné (mně) jestli to tak být má, nemá, musí... Každopádně zůstává otázka, na co všechno dávat tu wikipedii a jestli přitom uzly place= přidávat do těch relací.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:boundary
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:place
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative

2) Budova versus instituce - viz např. soudy, školy atd. Doporučené tagování je mít budovu jako budovu a amenity jako uzel nebo celý areál i mimo budovu. V centrech měst ale často není mimo budovu nic, takže obojí je představováno jednou cestou. Já osobně se domnívám, že je správně dát odkaz pro wikipedii především na fyzické objekty a taky že je nevhodné vyčleňovat amenity do uzlů jen proto aby mohla být odkazovaná obojí wikipedie... https://wiki.openstreetmap.org/wiki/One_feature,_one_OSM_element se mi nezdá dávat pro takovou situaci jasné vodítko.

Díky za nápady, opravy, názory...
Vláďa