Ahoj,
pro dlouhodobé uzavírky jsem použil opening_date=datum_do
vehicle:conditional=no @ (datum_od-datum_do), například tady:
http://www.openstreetmap.org/way/344081477/history (tady to byl reálného
času cca rok, jestli se nepletu). I s ohledem na offline data bych
nemapoval uzavírku kratší půl roku. Pokud by tam měl být průchod pro
chodce, asi bych ho vyznačil jen jako foot=yes, případně zmapoval obchozí
trasu, je-li odlišná od běžné.

> jak (jestli vůbec) se globálně řeší expirované conditionals?

Globálně nijak, obávám se - tak jako všechna ostatní data životního cyklu:
někdo to musí ručně upravit, nebo to v mapě zůstane strašit. Osobně když na
to narazím v místě, kde vím, že to skončilo i v reálu (nikoli jen podle
tagů), tak to mažu v rámci editu.
Asi by se na to dala napsat nějaká kontrola (opening_date < now, resp.
conditional < now), ale zatím jsem nic takového v žádném QA nástroji
neviděl.

Automatizovaně bych takové změny asi nevkládal - viděl bych příliš
možností, co by to mohlo rozbít, a u větších změn zase tolik uzavírek za
rok nebude, aby to žádalo automatizované propojení.

HPM