Neznačenou trasu, tedy (abychom byli termonologicky přesní) trasu bez
pásového značení, nelze do mapy nijak značit. V mapě by se měl odrážet
reálný stav.

V praxi je tedy výskyt těchto tabulek ve značené síti KČT sic malý, ale
nikoliv limitně nulový (čím více se zabýváme ověřováním značení v praxi, tím
více jich nacházíme) a domnívám se, že jediné, jak je můžeme zaznamenat, je
pouze zaznamenat jejich pozici - typicky pro tabulku [K východišti značených
tras]>. Až na excesy (viz příklad Mirka Suchého s cílem vzdáleným 4 km) je
to vždy otázka malé vzdálenosti a jednoznačného cíle, takže by to turista
neměl minout = nemá smysl značit do mapy ani nějakou účelovou pomocnou
značkou.

Podobně se to IMHO týká i naučných stezek, které jsou vedeny po nějaké
trase, která však v grafické podobě existuje jen na nějakém projektu, nebo
na webu provozovatele, ale v reálu ji nevidíš (značky tam prostě nejsou, jen
jsou čas od času nějaká zastavení s infotabulemi). Navíc je nezřídka
nelineární (všechna zastavení nelze projít "za sebou" po jedné ideální
trase) a tabule se nachází v nějakém prostoru (např. obora) a pojem Naučná
stezka projekt získal především v souvislosti s nějakou dotací. Zde je k
diskusi, zda něco jako "doporučenou trasu" do OSM značit a zda/jak ji
vykreslovat.

vop