---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Macura <macura...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 19:15:51
Předmět: Re: [Talk-cz] Fungující transformace z Křováka!
"

(mailto:mky...@email.cz)>:
"

Nerozumím. Jediné, co se stane, že konečně bude sedět RUIAN na KM. A to je
dost podstatná změna. Chápu, že ten posun přijde lidem ze středu republiky
nepodstatný, ale já to tady vidím jinak. Podle mne to je změna k lepšímu.

"

Je teď srozumitelnější, co se snažím říct? To, že opticky ti při přiblížení
8 hranice sedí, neznamená ani to, že ti sedí i při přiblížení 10, a ani to,
že ti sedí i o 15 m vedle.

"

Nicméně by to mělo být lepší než teď ne? Pro mne je podstatné, zda to sedí
na KM. Protože to byl etalon, ke kterému jsem se snažil blížit. A KM se taky
nějak konvertují z křováka na WSG84. Takže pokud použijeme stejnou
transformaci, měli bychom pro RUIAN budovy získat stejné souřadnice jako v
KM.

"

Ještě jinými slovy: To, že sis posunul budovy předtím o kousek do leva,
neznamená, že po aktualizaci Traceru, a po tom, co si tohle posunutí zrušíš,
budou souřadnice budov na sebe sedět. Pohledově možná jo, záleží z jaký
vejšky, ale do stupně přesnosti ukládání souřadnic v OSM, což je 7
desetinných míst, tj. ~0,00001 m = 0,01 mm, asi ne...

"

Ty mapuješ s přesností na setiny milimetru? Wau :-D

V Traceru funguje "přitahování". Pokud je v určitém okruhu okolo nově
přidávaného uzlu nějaký již existující uzel, tak se použije ten. I za cenu
toho, že to nebude echt přesné. Takže pokud trasuješ řadu budov, bude na
společných rozích vždy jen uzel, protože rozdíl v řádu cm se zanedbá. Přesné
číslo je někde ve zdrojácích, můžeš si jej najít, jestli tě to zajímá.

Takže kupodivu, se klidně může stát, že i po této změně ti Tracer nahlásí
"Beze změny", protože ten rozdíl nová vs. existující souřadnice bude
zanedbatelný.