Ahoj,

Dne Ne 12. listopadu 2017 20:39:23, jzvc napsal(a):

> Cus, posilani je jedna vec, ale co tahle aby traser budovy omarkovany
> jako zbourany nebo se spatnou geometrii netrasoval, pripadne alespon
> zanadaval?

teď jsem si jednak trochu zatracoval. V některých KÚ vice-méně OK, v jiných
typické chyby - budova a zbytek parcely reverzně, tedy budova zakreslená tam,
kde není a nezakreslená tam, kde je, geometrie nakřivo proti ortofoto, však to
známe.

Také jsem si dal práci a prošel a opravil většinu z těch budov připravených k
nahlášení, tedy jen ty, co se aktualizovaly. Když říkám aktualizovaly, myslím
tím, že ve změnách přišla nějaká věta týkající se té budovy. Při té
příležitosti jsem objevil několik natrasovaných budov, ačkoli byly šedivé, tedy
jako špatné. Jo, Tracer by mohl nadávat, když někdo bude chtít trasovat budovu
označenou jako chybnou.

Něco opravili. Tak například bylo zadáno, že budova neexistuje a pak z RUIAN
zmizela. To je OK, takže jsem to smazal z našeho seznamu. Také opravili několik
rozřezaných budov hranicí parcel nebo administrativní hranicí. Ty opravovali
tak, že u jedné části opravili geometrii a u druhé části, respektive budovy,
geometrii smazali. V RUIAN je pak budova 2x. Jednou s kompletní a správnou
geometrií na jednom KÚ a podruhé bez geometrie v druhém KÚ. Nevím jak to je,
když je budova na hranici KÚ, zda patří do obou ... ale takováto je současná
praxe. Samotný definiční bod nám vlastně nevadí.

Pak opravili některé budovy rozřezané parcelou. Tady to často zvorali. Z
geometrie udělali multipolygon. Jeden polygon z toho multi je správná geometrie
a druhý polygon je zbytek z té původní geometrie, například zde:

http://ruian.poloha.net/building.php?kod=22266933

To oranžové je původní geometrie před opravou a to černé je po opravě. Je to
prostě problém se trefit :-)

Další příklady:
http://ruian.poloha.net/building.php?kod=6204317
http://ruian.poloha.net/building.php?kod=19059035
http://ruian.poloha.net/building.php?kod=15835715

> To ze by urady zacly ty svoje hruzy opravovat ... pro zajimavost,
> vytahni si % budov s nepravouhlyma tvarama, a pak zauvazuj na tema,
> kolik % jich je nepravouhlych v realu.

Je jich málo, ale bohužel ne nula. Nelze proto považovat všechny šišaté budovy
za špatné a musí se každá ověřovat :-(.

Jak vidno, tak v případě, že je uložená původní geometrie (=z doby zadání na
seznam chybných budov), tak se zobrazuje mapa i s původní geometrií, ta
oranžová. To je tedy i odpověď na otázky, zda původní geometrie jsou v DB -
jsou, ale bohužel ne všechny. Neukládal jsem je od začátku ale až od cca léta
2015.  V té době jsem jednorázově uložil všechny geometrie, ovšem nejsou to ty
původní, ale ty z léta 2015.

Dál plánuji zobrazovat historii každé z těch budov (co kdy kdo změnil), filtry
na tu tabulku a pak se pustím do generování toho XML. Momentálně opravdu můžeme
hlásit jen neexistující budovy. Geometrie se pokouším protlačit přes ten
definiční bod. Jen když nový definiční bod nebude alespoň 5m od původního,
reklamaci nevezmou.

Navrhuji přejmenovat důvod 3 - "Budova byla zbourána" na "Stavební objekt
neexistuje". Mnohé budovy nemohly být zbourány už proto, protože nikdy
neexistovaly :-).

--
Petr