> Zdravim dalsiho nadsence do RTK. Ja jsem pokusoval s M8N, ale nikdy jsem z
> toho
> nemel dobre vysledky, float "floatoval" hrozne moc kolem cesty az vysledek byl
> casto horsi nez obycejny vypocet polohy co pocita sama GPSka. Vymenil jsem
> antenu za vetsi ale vysledek byl v podstate stejny.
> M8T se tedy zda byt mnohem lepsi podle tvych vysledku a i toho co jsem cetl
> jinde na internetu. Pokud nekdo chce zacit s RTK, urcite se vyplati ho
> koupit, nez setrit a potom se trapit s M8N, jako jsem to udelal ja.

Dobře vědět. Moje zkušenosti s tím floatem jsou veskrze pozitivní, byť při
dopřesňování se používám téměř výhradně fixed řešení. Oproti tomu, co dává
samotná GPS se i ten float na střeše auta dokáže popasovat relativně dobře
s multipath problémy apod.

> Ted ma ale UBLOX novy ZED-F9P prijimac co umi L1+L2+E5. Mam ho objednany z
> Kickstarteru [1], cena asi dvojnasobek toho co jsi psal, takze nic levneho.
> Ale je to vcetne magneticke vicepasmove anteny za ~200e. Az mi ten zazrak
> prijde tak sem kdyztak napisu nejake poznatky, o tom jak to funguje v realu,
> at uz s RTKLIBem nebo primo s HW RTK.

Určitě, na to jsem zvědav.

Já ještě přemýšlím o koupi druhé M8T, aby ji člověk mohl použít jako
base. Dle informací tady
https://rtklibexplorer.wordpress.com/2018/06/14/glonass-ambiguity-resolution-with-rtklib-revisited/
by to mohlo pomoci hlavně pro využití GLONASS satelitů, pokud jsou ta
zařízení od stejného výrobce a stejého typu (zkoušel jsem trochu laborovat
s těmi bias pairs, protože vím, že třeba TUBO je Leica, ale upřímně
řečeno to k ničemu moc systematicky pozitivnímu nevedlo). Navíc by pak
měl člověk možnost si tu base dát někde, kde mapuje... a ne ji mít 40km
daleko.

Petr