Morten Kjeldgaard skrev:

> [...]
Der er nu mange der tracer efter fotos, mange der tager noter og fotos -
så GPS traces er ikke eneste lovlige kilde.
Hvis man har været på stedet set forholdene og evt. taget noter, så
mener jeg nu nok man kan være berettiget til
at forbedre på det eksisterende, ikke dermed sagt at jeg ved om det er
det der er foregået.

At man forstår at at data skal være korrekte og ikke korrigerede af
hensyn til en bestem renderer, eller for
den sags skyld en bestemt rute beregner, er vigtigt ja. At kræve at
nogen skal "erklære" at de har misforstået
noget mener jeg er at gå for vidt og begynder snarere at ligne at man
går efter manden i stedet for bolden.

Jeg er enig i principperne, men ganske uenig i klapjagten på Niels, og
kravet om at Niels skal erklære noget som helst.
Endnu engang, GPS data er ikke den eneste sande kilde.

Samarbejde er en god ting (her hjælper det dog ikke at gå efter manden i
stedet for bolden).
Som det har fremgået af adskillige andre indlæg er det ikke helt så
simpelt at sige hvad der er
korrekt og hvad der er forkert når det drejer sig om cykelstier, så at
at kræve at han skal
"bringe sine data i overensstemmelse med de prinsipper som ligger bag
OSM" holder simpelthen ikke.

At ændre eksisterende data fordi man ikke vil acceptere andres
fortolkninger af prinsiperne bag OSM
er ikke ok uden forudgående dialog. Hvis det er det der er sket så lav
en rollback, men jeg kan ikke vurder om det er det der er sket.
Pas dog på ikke at ligge op til en edit war, for kan en lave rolback så
kan en anden jo også.

Jeg vil ikke men at det er de e-mails som Niels sender til mailing
listen der skal være afgørende for om der skal laves roll back,
men snarere indholdet i hans Changesets, da jeg ikke bor eller mapper i
kbh. har jeg ikke orket at studere dem.

Carsten / ablansinger