Hej OSM'ere,

I forbindelse med oprydning i haveforeningerne i 'mit' område omdøbte jeg
kolonihaveforeningen her [1] fra name=Brevduekolonien Dybdahl til
name=Haveforeningen Dybkjær, alt_name=Brevduekolonien Dybkjær. Under alle
omstændigheder var det oprindelige navn forkert. Det går dog Mok0 meget på,
at det primære navn ikke længere er 'Brevduekolonien Dybkjær' men nu er
'Haveforeningen Dybkjær'. Her kommer I ind i billedet, for hjælp søges til
at afgøre en simpel navnedisputs, som essentielt omhandler hvilken rangorden
vi ønsker i navngivningen af områder og steder.

* Mok0s indsigelse, for at stedet primært bør kaldes Brevduekolonien, er: at
haveforeningen har opsat et skilt ved indgangen hvorpå navnet står [2]. OSM
primært bør tage udgangspunkt i, at beskrive virkeligheden på stedet.

* Rasmusv's indsigelse, for at stedet primært bør kaldes Haveforeningen
Dybkjær, er: at det ifølge Erhvers & Byggestyrelsens/Kort &
Matrikelstyrelsens data (AWS) [3] hedder Haveforeningen Dybkjær. At stedet
ifølge Kolonihaveforbundet for Danmark [4] hedder Haveforeningen Dybkjær. At
stedet hedder Haveforeningen Dybkjær i de lokalplaner Århus Kommune har
udarbejdet for området. Samlet set bør de officielle som semi-officielle
kilder veje tungere end uofficielle skilte i området. Det er vigtigst for
kortet vi prioterer rigtige navne over lokale øgenavne, fordi tingene nu
engang hedder sådan i den formelle omgangstone som et kort er i.

Jeg er ret afklaret med hvad jeg vil, men da det her er et fællesprojekt, så
bøjer jeg mig selvfølgelig hvis jeg bliver stemt hjem.

[1]
http://www.openstreetmap.org/?lat=56.180116&lon=10.177082&zoom=18&layers=B000FTF
[2] Se vedhæftede figur
[3] Kig på nodernes metadata