Hej,

Hvad er den bedst måde at se OSM data i Quantum GIS?

Jeg arbejder data for området der dækker Københavns Kommune.

Jeg har downloadet OSM data for Danmark fra GeoFabrik, og brugt osmosis til at
udtrække data for København og lægge dem over i en PostGIS database. Jeg kan
åbne data med QuantumGIS, og se nodes og ways. Men jeg kan ikke se tags, og
heller ikke polygoner.

Hvis jeg kigger direkte i databasen med fx pgAdmin, kan jeg godt kan se tags'ne.

De jeg arbejde med ruteplanlægning er det ikke så vigtigt for mig at få en smuk
rendering. Jeg er fx ok med at ways blot er tegnet som en simpel linje. Men det
kunne være fedt del bare at kunne se tags, dels at style ways på baggrund af
tags, fx se hvor "bicycle"="yes" eller hvor der er ensretning..

Jeg har prøvet OSM plugin'et, men jeg kan ikke få det til at importere et mit
OSM layer der kommer fra PostGIS. Man kan ikke download data, da området er for
stort.

VH
Emil Tin

PS. Jeg havde et problem med at osmosis bruger bigint til id columns, men
QuantumGIS kun kan bruge int4, men fik det løst.