Hvis jeg bruger OpenStreetMap plugin i QGIS, kan jeg ikke få den til at åben en
osm fil. I filvælgeren er alle filer grå - både .osm, .osm.xml og .osm.pbf
filer. Hvilke filformat læser plugin'et?

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Soren Johannessen [mailto:soren.johannes...@gmail.com]
Sendt: 27. juli 2011 16:44
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: Re: [Talk-dk] Se OSM tags i QuantumGIS?

Hej

> Hvad er den bedst måde at se OSM data i Quantum GIS?
Åbner du OSM data fra en XX.osm fil via OpenStreetMap plugin i QGIS?

Hvis ja så prøv at højre klikke ude ved layers på "lines" og dernæst
"open attribute table" - nu skulle ting som "user", "tags" osv dukke
op i tabellerne

For at se polygoner så højreklikker du på "polygons" for at se tags

vh Søren

NB Forresten sejt at Kbh Kommune begynder at analysere og kigge på OSM data