Den 31. dec. 2011 01.45 skrev Niels Elgaard Larsen <elga...@agol.dk>:

> adresser på en bar
> fiks og færdig vej.
>
> Ja, jeg har lavet en masse veje tagged proposed og FIXME.

Hmmmm, vil det sige at du har "fikset" steder med (ifølge OSAK) manglende
veje ved hjemme ved skrivebordet at tegne en streg et tilfældigt sted i
nærheden, navngivet den med det (ifølge OSAK) manglende vejnavn, og
markeret den som "proposed"?

Jeg kunne få den tanke, at det udelukkende er gjort for at snyde
statistikken, da det ikke bidrager med nyttig information til OSM. Hvis det
har grebet om sig, er den flotte statistik jo helt forkert; mange virkelige
veje vil fuldstændig mangle på kortet, men optræde som "færdige" i
statistikken.

Jeg vil faktisk foretrække at vi ikke indsætter "proposed" veje på steder,
hvor vi slet ikke aner om de allerede er etableret, om de overhovedet
bliver til noget, eller hvor de eventuelt er bliver/placeret.

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup