Fra: Morten Kjeldgaard [mailto:m...@bioxray.dk]
Sendt: 8. februar 2012 21:39
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: Re: [Talk-dk] Kommune/regionsgrænser ved kysten

Sonny skrev:

> 1. Jeg mener kommunegrænserne skal følge kysten.
> 2. Kunne man ikke lave en renderer-beslutning om hvor lille et areal
> skulle
> være, før der blev vist kommunenavn??

Jeg synes det er latterligt. Selvfølgelig er Stavns Fjord en del af
Samsø kommune. Zoom ind på Langør havn og man kan se at bådebroen
ligger uden for kommunen!? Ligeledes betyder det, at når man vader de
300 meter til øen Sværm i fjorden bevæger man sig ud af Samsø kommune
igennem statens område dækket at 30 cm vand og ind i kommunen igen.
Kommunalbestyrelsen kan altså ikke bestemme om folk må lave
bådfortøjninger 30 m fra land? Det giver ingen mening.

Kommunegrænsen som tegnet ved Horsens Fjord ser glimrende ud, og er
god nok til de anvendelser som er relevante for OSMs brugere. Vi skal
ikke være en database for mere eller mindre besynderlige offentlige
data og adminstrative områder. I givet fald, hvor holder det op?
Politikredse? Valgkredse? Skal vi fylde databasen med alt mellem
himmel og jord, blot fordi det kan skaffes?

-- mok0