2012/8/5 Rasmus Vendelboe <r.vendelboe+...@gmail.com>:

> Problemet er, som belyst en hel del gange på mailinglisten, at
> addressepunkterne pr. lovdefinition ikke hører til bygninger, men til
> matrikler og særlige interessepunkter. Det der snyder er, at de pr.
> lovdefinition skal placeres på eventuelle hovedbygninger på matriklerne.
Hej Rasmus

Vist noget med at husnummeret (digitalt) skal placeres 3 meter fra
hovedbygningens indgang som et punkt - Men kommunerne er ikke altid
perfekte med dette fx ved gårde, så får en lade/staldbygning
husnummeret hvor det logisk var et sted på stuehuset som skulle have
haft dette.

> Jeg skal gerne forklare det til kortlæggeren, hvis du ikke selv har lyst?
> Jeg opdaterer gerne wiki'en, hvis i peger på de relevante steder vi kan
> udpensle det uden at tilføje bloat.

Men strengt taget er der intet forbudt jfr. at tilknytte adresser til
bygningspolygoner ( http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addresses ) i
OSM regi.
Hvis du har tid er du meget velkommen til at kontakte vedkommende fra
Bornholm og prøve på at forklare. Og tak for du evt. gider at opdatere
Wiki's -

Måske der er andre som har noget input

vh Søren Johannessen