Det drejer sig om en helt almindelig cykelsti, envejs, typisk langs en
landevej, med omkring 1-3 meter flad græsrabat imellem.

First choice er at tagge den på landevejen som en track, oneway.
Jeg tjekker så mht. især to punkter for, om den skal tegnes som en separat way:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Cykelstivejledning
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Cykelstivejledning>

2. "Strækninger, der er adskilt fra vejen af barrierer, forbud eller lignende,
som de fleste cyklister ikke let eller lovligt kan forcere (f.eks. anses
kantsten her for lette at forcere)"
        Min cykelsti —> en flad græsstribe, den forceres da let.
3. "Strækninger, hvor cykelstiens forløb har en væsentlig afstand til bilvejen
(ca. >5 meter)"
        Min cykelsti —> 1-3 meter imellem, det er langt under 5 meter.

Intet taler således umiddelbart imod en track.
Imidlertid kan jeg se, at virkelig mange af den type er tegnet som sin
selvstændige cycleway.

På grund af dette problem er jeg faktisk gået lidt i stå med at mappe
cykelstier, og jeg ville jeg endnu mindre kunne rette i andres.
Fortolker jeg wiki’en rigtigt, eller tegner man efter sin præference?

Mvh.
Asger Frank