On mandag den 19. marts 2018 12.00.58 CET Andreas Hammershøj wrote:
> Hej OSM'ere,
> Vejdirektoratet er i gang med deres forårsopdatering af cykelrutekortet på
> trafikken.dk. De bruger OSM som kilde til nationalruterne, men har opdaget
> at de sidste ca. 30 km mellem Gersholt og Frederikshavn mangler. Jeg er ret
> overbevist om at de var der sidste år, i det jeg lavede kvalitetssikring på
> den.
>
> Relation:
> https://www.openstreetmap.org/relation/61491#map=11/57.4053/10.4142&layers=C
>
> Osm.org vil ikke lade mig loade historikken, da den er for lang.

> [...]

Jeg vil anbefale at der bliver sat en service/server i stil med https://
wiki.openstreetmap.org/wiki/Quality_assurance#OSMarelmon_-
_The_OSM_Relation_Monitor (som dog synes ikke at være tilgængelig længere),
som kontinuerligt/hver time/dagligt holder øje med de nationale cykelruter og
laver rss feeds (eller lign.), som interesserede kan abonnere på.

Det vil være et plus om et sådant værktøj kan præsentere evt ændringer på en
nem og overskuelig måde.

Via https://simon04.dev.openstreetmap.org/whodidit/ kan man lave rss feeds for
forholdsvist små områder (ens egen by/område), så man bliver adviseret så
snart nogen redigerer der. Det må være muligt at lave noget lignende der alene
kan bruges til ruterelationer.