Hej alle

Det er godt husket af Flemming. Jeg lavede en import af placenames
(byer) OSM geodata fra Geofabrik i PostGIS og så sammenholdte det med
Danske Stednavne for samme kategori og laved så  Umap "Et mangler by"
kort
http://umap.openstreetmap.fr/da/map/mangler-i-osm_91418#10/55.6512/11.7008
 (bemærk kortet er forældet nu) - Ideen var så at få flere OSM
redaktører til at tage et bestemt område (evt. kommune niveau) og så
smide evt. disse små landsbyers navne ind i OSM, hvis den mangler samt
skønnes relevant ud fra lokalkendskab. Det kom jeg bort fra igen, men
fik da lagt lidt  små landsbyer/flækker ind

Og jo man kan godt gøre dette som masseimport - men  stavemåder i hhv.
OSM kontra Danske Stednavne og andet tjek opdages ikke i masseimport
og giver det bare ballade bagefter.

Med venlig hilsen
Søren Johannessen