Jonathan Hougaard skrev:
> - Hvis man manuelt retter placeringen af en adresse i OSM, bør man
> samtidig kontakte den lokale kommune, der kan rette placeringen af
> adressen i DAR.> Imens denne opdatering pågår, kan man sætte
> autoaws=ignore på adressenoden,

Ja, og det vil erfarne mappere sagtens kunne finde ud af. Men
nybegyndere, udlændige osv. vil bare flytte punktet. Hvis det sker, vil
det være godt, hvis en af os mere erfarne nemt kunne finde det og
checke, om der er tale om en fejl, eller om der skal tilføjes
autoaws=ignore.

> Det er ikke praktisk muligt at tage højde for så mange forskellige
> kombinationer.

Fair nok.

> autoaws=ignore en tænkt som en midlertidig løsning,
> indtil fejlen bliver rettet af kommunen i DAR. Derfor må man, hvis man
> bruger det tag, påtage sig det ansvar det er, at holde adressen
> opdateret indtil det igen fjernes.
>
> - Hvorfor tænker du ikke, at adresser med ois:fixme skal rettes? Jeg vil
> meget gerne høre argumenterne bag den holdning. Se diskussionen her:

Nu er det ikke altid bare lige at henvende sig til kommunen. Det kan
tage noget tid at finde frem til rette kontaktperson. Og der er forskel
på, hvor hurtigt de forskellige kommuner reagerer...

I "gamle dage" var der en side, hvor hver kommune kunne gå ind og se en
oversigt over, hvilke fejl vi OSM'ere havde fundet i netop deres
kommune. Det var dels et udtræk fra oisfixes, dels de tags, der var
tagget med ois:fixme.

Det fungerede rigtig godt, og mange kommuner var glade for det. Det er
ærgerligt, at det ikke findes mere, men vi burde kunne få nogte lignende
op at stå igen.

Erfaringen fra dengang var, at flere kommuner brugte værktøjet aktivt og
var glade for det - men andre kommuner rettede intet, selvom vi skrev
til dem med en liste over fejl. Dette hang bl.a. sammen med manglende
ressourcer i kommunerne.

Så at regne med, at autoaws=ignore bare er midlertidig indtil kommunen
retter fejlen, kræver, at man har en temmelig generøs defination af
ordet "midlertidig".

> - Det lyder som en opgave, der er bedre varetaget af noget (semi-)manuel
> validering

Fint nok.

- Jørgen