Klaas van Gend wrote:

> Alleen denk ik dat ik wat ben doorgeschoten - kijk met JOSM naar het
> Floraplein (grote rotonde in de buurt van coordinaat 51.4161132 5.4967398).
> Ik heb om de rijstroken voor auto's de rotonde voor fietsen getekend.
>
> * naar het westen: heb ik de fietspaden vervolgens voor de Floralaan
> oost gekoppeld aan het kruispunt links (met de roostenlaan) waarna de
> fietspaden uitkomen op de weg.
> * Richting snelweg (zuiden) zijn geen fietspaden langs de weg maar er
> loopt er nog een de wijk in (moet ik nog tekenen).
> * naar het noorden blijven de fietspaden afzonderlijk langs de
> [...]
Welkom!

Hier nog iemand die vooral fietspaden, tracks en residential mapped, dus
ik zal mijn 'regeltjes' maar even melden: Ik map alle fietspaden zodra
deze los is van de weg (dus zodra er een groenstrook, harde scheiding of
richel tussen het fietspad en de rijbaan ligt), zoals
http://informationfreeway.org/?lat=6834549.57828&lon=662372.09102&zoom=17&layers=B000000

Segmenten (De groene lijntjes in JOSM) hebben nooit tags (behalve
'created_by' welke door JOSM wordt ingevuld). Alleen nodes en ways
hebben tags.

OSM gaat echt niet alleen over (auto) wegen. Fiets-, wandel- en bospaden
zijn net zo goed valide onderdelen voor de kaart. Voor mij zijn
fietspaden zelfs een prioriteit mede omdat er voor autos al zat goede
routeplanners zijn maar voor fietsers niet.