Rob wrote:
> verder zou ik als motor rijder een tag als mooie motor weg ook wel nuttig
> vinden ;)

Ik zit al een poosje te denken aan een website (of toevoeging voor
online editor van OSM) waarmee gebruikers kunnen aangeven welke wegen
zij mooi vinden door er een waardering (voor verschillende parameters)
aan toe te kennen. Door deze waarderingen te combineren zou er een goed
beeld kunnen onstaan, welke meegenomen zou kunnen worden in bijvoorbeeld
routeplanners.

Voor fietspaden op een schaal van 1 t/m 5:
- scenery (uitzicht, bos, heide, bijzondere gebouwen)
- comfort (naast een drukke weg, boomwortels, modder, glad asfalt)
etc.

Dan kan er bijvoorbeeld een fietsroute gepland worden tussen Apeldoorn
en Amersfoort waarbij:
- Distance schaal > comfort > scenery = fietspad langs Amersfoortseweg
(druk autoverkeer, niet mooi, wel kortste afstand)
- Comfort schaal > distance > scenery = door de bossen (iets meer
kilometers, autoluw, asfalt/beton paden)
- Scenery > comfort > distance = zandpaden door hei en bossen (veel meer
kilometers maar langs waterrad Ugchelen, Radio Kootwijk, Hoog Soeren etc.)

Alleen zijn mijn webscripting skills hiervoor absoluut onvoldoende.