Hoi Martijn,

41001 en 54004 zijn 'custom' epsg codes, zie:
http://osdir.com/ml/gis.openstreetmap.devel/2007-01/msg00113.html
ze zitten in de proj map vaak in andere files dan de 'epsg'-file, bv in
'other.extra'
De proj string voor beide is ongeveer:
<41001> +proj=merc +lat_ts=0 +lon_0=0 +k=1.000000 +x_0=0 +y_0=0
+ellps=WGS84 +datum=WGS84 +units=m +no_defs  no_defs <>

De OSM-data is wel in 4326, maar de tiles werken allemaal met 41001
(kijk maar in de js-files van bv www.openstreetmap.org en
www.informationhighway.org). Als je een tile-server weet die 4326
serveert, houd ik me aanbevolen.

De puntenlaag komt uit een mapserver, maar zou je dan mapserver de tiles
cascading willen laten maken oid? Heb je een linkje naar die file?
Anders begrijp ik niet hoe je mapserver in wilt zetten.

Groet Richard Duivenvoorde