Ik ben van de week eens wat dingen gaan uitzoeken om te proberen het OSM
materiaal om te bouwen naar kaarten voor Mapsource en Garmin GPSr. Ik weet dat
er allerlei sites zijn waar staat hoe je een img file kan maken om op je GPS te
zetten, maar ik wil ze naast mijn bestaande kaartmateriaal kunnen gebruiken.
O.a. voorhet gemak (hoef ik niet elke keer die spullen te uploaden) en
anderzijds om makkelijker te kunnen vergelijken.

Ik kan inmiddels wel dingen voor elkaar krijgen die ik in Mapsource kan
gebruiken (met o.a. osmgarminmap en cgpsmapper). Dan is het nog niet perfect
(ik moet losse bestanden kopieren en zelf een registry editen), maar goed, daar
valt nog wel even mee te leven.

Het grotere probleem is dat het er totaal niet uitziet ;-) Met de beste wil van
de wereld kan ik ongeveer wel traceren waar ik zou zijn op een kaart, maar er
klopt weinig van. Ongetwijfeld omdat de rendertooltjes (osmgarminmap bijv)
beetje basisspul doen maar niet echt afdoende zijn.

Nou is mijn vraag: is er al iemand met iets dergelijks bezig geweest met betere
resultaten, en/of zijn er meer mensen die dit soort dingen graag zouden willen
hebben en willen samenwerken om zoiets te produceren. Nu is het nog makkelijk
en overzichtelijk met relatief weinig data.

Mark