Dank je Martijn,
maar nu in lengte en breedte graden....
en over de aardbol, hoewel dat
binnen Nederland wel  ongeveer hetzelfde
is als op een plat vlak.

Regards,

Je bedoelt de hemelsbrede afstand?

Dat is de implementatie van Pythagoras:

(in c#)
public double Distance(Point pt1, Point pt2)
{
        return Math.Sqrt(Math.Pow(pt2.X.ToDouble() - pt1.X.ToDouble(),
2) +
Math.Pow(pt2.Y.ToDouble() - pt1.Y.ToDouble(), 2));
}

Voor afstand over de weg kun je een webservice aanroepen, er zijn
verschillende partijen die dat aanbieden (Locatienet, Geodan, ...)

Martijn

Op 22-okt-2007, om 13:04 heeft Gert Gremmen het volgende geschreven: