Voor afstandberekening in het RD-stelsel kun je volgens mij inderdaad
veilig pythagoras gebruiken, omdat het een km2-grid is met vaste
afstand tussen de gridlijnen en rechte hoeken. Maar als je
cartesische coördinaten hebt (zoals Gert heeft)  zou je die eerst
moeten omrekenen naar RD en dan krijg je ook met dergelijke
trigonometrie te maken.

Martijn

Op 22-okt-2007, om 20:40 heeft Just van den Broecke het volgende
geschreven: