> Uiteraard komen er alternatieve download sites. Onderlinge concurrentie
> is heel goed. Wél is het zaak dat OSM er van mee gaat profiteren om op
> die manier kwaliteit en beschikbaarheid te garanderen. M.a.w. voor elke
> euro die je verdient dankzij OSM dat 50% doneren of zo? En dat dan
> gewoon contractueel laten vastleggen.

(goeie punten, maar ...) Dit laatste lijkt me niet haalbaar. We moeten
naar een situatie toe waar commerciele afnemers van de CC data inzien
dat 'iets' teruggeven belangrijk is (verrijking, servers, bandbreedte,
software).
Ik denk dat voorlichting en betrokkenheid van en daar community hierin
een rol kan spelen. Contractueel kick-back afdwingen lijkt mij niet iets
wat je vanuit deze community met CC data kunt doen.