[mode]zakelijk[/mode]

Floris Looijesteijn wrote:
> in plaats van ze meteen van plagiaat te beschuldigen kunnen we toch ook
> gewoon eerst contact met ze opnemen?

Plagiaat betekent het overnemen van gegevens zonder bronvermelding, dit
is geen beschuldiging, maar een *feit*.

> je hebt natuurlijk gelijk dat er ook
> op die site een bronvermelding bij moet. wie weet staat het wel al gewoon
> in de applicatie.

Ik wil nergens gelijk in hebben, ik heb dit nota bene zelf moeten
constateren via een TV zender, damn die kaartjes komen wel *erg*
overeen. Aantasting van mijn auteursrechten dus. Als jij dat anders ziet
mag dat best, ik zie het niet anders. Het overnemen en gebruiken van een
kaartje op de website is ook onderhevig aan BY-SA, daar had dus ook een
vermelding moeten staan.

> ik vind het toch wel een opsteker dat zelfs de kpn onze gegevens gebruikt.

Ik niet, ik vind dat Martijn Pannevis een innovatie prijs heeft gehad
voor het gebruik van technologie dat al minimaal 5 jaar in GPSdrive te
vinden was, waar momenteel directe concurrenten van zijn en er totaal
niets innovatiefs gebeurt, voor zover je mashups uberhaupt innovatief
kunt noemen. Leuk die prijzen pot, maar ik zie daar geen Share Alike
gedachte van terug komen. (Dat er op persoonlijke titel een style editor
is gemaakt, leuk...)

Als KPN in stilte OSM gebruikt schamen ze zich er duidelijk voor anders
hadden ze wel een contract met Google. Gezien de schending van CC
impliciet betekent dat de voorwaarden vervallen en terug gevallen kan
worden op het auteursrecht lijkt het me niet meer dan redelijk dat we
per aangesloten gebruiker, en website bezoeker, een vergoeding
afdwingen, AND daar maar eens over contacteren. Inderdaad een mooie pot
voor SOTM09.

Zowel met Bliin als met Nulaz hebben allebei niet gereageerd op mijn
telefoontjes over het delen van UMTS data. Noch gereageerd op een
samenschrijven zodat we die data collectief bij het Agentschap Telecom
vandaan kunnen halen. Dus, please, kom niet aan dat KPN een haar beter
is dan de bovenste twee *omdat* KPN, OSM gebruikt zonder
naamsvermelding. Het is duidelijk dat KPN iets met die data doet, immers
het ziet er niet hetzelfde uit.

Stefan