On Fri, 24 Jul 2009, Ante wrote:

> Er waren ambitieuze plannen voor openstreetmap.nl, op het moment valt de
> website tussen wal en schip, en zou een designer de verlossing moeten brengen.
> Maar als je uitgaat, ga je toch ook niet naar een mooi cafe, je gaat naar een
> plek waar leuke mensen komen, waar altijd wat te beleven is.

Alle plannen die er waren zijn uitgevoerd:

 - blog gescheiden van www
 - andere projecten zijn nu te vinden op het openstreetmap project
 - we verwijzen direct naar de wiki
   (bestaande geo data etc., hoe te beginnen)

> Een designer moet je juist niet hebben.

Je vindt de vormgeving slecht, althans dat schijnt de algemene mening te
zijn. Dan moeten we daar wat aan doen.

> Ik meen dat er veel wijsheid zat in de nonchalance waarmee Zoran het blog op
> het net gooide, er bij zeggend: doe je ding. Meer dan een simpele
> ontmoetingsplek waar de laatste nieuwtjes te halen zijn moet je helemaal niet
> willen. (Met een verwijzing naar de praktische info pagina.)

En dat is precies wat het probleem is, OpenStreetMap groeit het is niet
alleen meer een blog. Althans dat vinden mensen hier. En ik ben het met
hen eens dat je als beginner op een blog te weinig kan.

Stefan