Howdy,

Het leek mij weer eens tijd de oude trunk discussie in de groep te gooien. Dit
vooral omdat ik van het weekend de S116 (Nieuwe Leeuwarderweg) in Amsterdam
Noord heb omgezet naar trunk[1]. Hier ben ik op aangesproken door een mede
OSMer en ben toen even de wiki pagina gaan aflezen[2] en daar is inderdaad ook
geen eenduidig antwoord op terug te vinden. Vandaar dat het mij tijd leek om
de discussie weer eens nieuw leven in te blazen.

Ik kon zo snel de discussie van de vorige keer niet terug vinden maar volgens
mij was de strekking dat "trunk" in Nederland geen officieel weg type is.

Nu is daar uiteraard iets voor te zeggen. Echter autowegen zijn wel degelijk
een apart weg type. Zo moet je voertuig minimaal 50 km/u kunnen en staat er
een mooi G3 verkeersbord. Met andere woorden in mijn ogen moet het geheel wel
degelijk apart getagd worden zodat zichtbaar is dat het een autoweg betreft.

Dit zouden we natuurlijk ook kunnen oplossen met de motorroad tag ([3], deze
zet ik overigens al op de autowegen die ik tag). Maar dan blijft nog de vraag
of het dan highway=primary of highway=trunk moet worden.

Mijn mening moge duidelijk zijn, gewoon highway=trunk houden de tag
motorroad=yes toevoegen en natuurlijk alle andere extra info maxspeed, ref
etc.

Maar een discussie met dit keer eindelijk een uitkomst lijkt me nuttig. Dan
kan ook de wiki eenduidig worden hierin. Kortom gaarne input!

Groet,
--Roeland

[1]
http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=14&lat=52.396&lon=4.92478&layers=B00000FF