Hoi Jeroen en anderen,

Die samenvatting in jouw mail van een paar maanden terug was een hele goeie.
Ik heb nu een wiki-pagina gemaakt[1] waarin ik wat info over de BAG op
een rijtje zet.
Kan nog wel aanvullingen gebruiken, vooral op technisch vlak (bestandsformaat).

Voor de geïnteresseerden heb ik hier een BAG-extract liggen.

Mijn belangrijkste bezwaar tegen imports op grote schaal, en dus ook
deze potentiële import, is dat het dode data is: niet gecreëerd door
de gebruikers en zoveel dat het niet bij te houden is door de relatief
kleine community in Nederland. OpenStreetMap wordt van een
community-project een verzamelbak voor open databronnen. Dat vind ik
geen aantrekkelijk idee. Hoe ziet de OSM-data er over vijf jaar uit in
Nederland? 95% geïmporteerde data die vooral stof vangt en nog een
klein beetje community-bijdragen?

Wat een import als deze dan toch de moeite waard maakt is dat OSM
serieuzer genomen kan worden als alternatief voor andere
geodatabronnen. Dat zag je al na de AND-import, en nu ook weer bij
3dshapes.

Hoe moet die afweging volgens jullie uitvallen?

Trouwens, is die Nijmegen-import ergens gedocumenteerd? Ik kon op de
wiki niks vinden.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/BAG

Martijn van Exel
http://about.me/mvexel