Hallo,

Bij het testen hoe bepaalde autoroutes lopen met OSMAND viel me op dat
op de A4 bij knooppunt Badhoevedorp het verkeer de parallelrijbaan op
wordt gestuurd[1] om daarna weer op de hoofdrijbaan verder te moeten.
Zover ik kan zien is er weinig mis de wegtypes, maar misschien dat ik
ergens overheen kijk.

De tweede interessante is ook op de A4 waar bewust naar de twee
linkerbanen worden gestuurd[2] terwijl het eigenlijk een autosnelweg is
met een steunpilaar en verdrijvingsvlak erin zoals ze ook in andere
delen van het land staan waar wegen zijn verbreed. Kaarttechnisch klopt
het allemaal, maar verkeerstechnisch gaat dit gevaarlijke situatie
opleveren.

Zijn er andere die hetzelfde is opgevallen en misschien zelfs een
oplossing hebben?

Hans

[1] http://osrm.at/2yD
[2] http://osrm.at/2yP