Hallo,

Ik ben nogal druk bezig met het toevoegen van busroutes van De Lijn. Om
probleemgevallen te ontdekken ben 'k begonnen in Brussel (waar bussen
rijden van 3 operatoren). Nu ben 'k bezig met de 4 lijnen die Maastricht
bedienen.

Wat de haltes betreft, lijkt het erop dat de beste manier van werken is om
een node te gebruiken per operator. Al was het maar omdat Nederlandse zones
compleet anders zijn dan Vlaamse. Haltes van De Lijn hebben ook allemaal
een ref van 6 cijfers.

Deze kan gebruikt worden om realtime doorkomsttijden te consulteren.
Openlinkmap.org maakt hier al gebruik van om door te linken naar
mijnlijn.be/x0zxyz.

Ik heb me er ook aan gewaagd om routes toe te voegen, maar ik ben niet
helemaal zeker van hoe er precies door Maastricht wordt gereden. Is er
iemand die daar woont, die daar eens naar zou kunnen kijken?

Hetzelfde geldt voor Tilburg, maar daar heb ik De Lijn 450 jaren geleden al
toegevoegd. Het verschil is dat ik die toen ook genomen had. Al zou het nog
kunnen dat er fouten inzitten, of dat de situatie ondertussen alweer
gewijzigd is.

Groeten,

Jo (Polyglot)