On 2014-11-28 12:02, Paul Smits wrote:
Ik zie het vrij simpel: het forum is voor de discussie met actieve
mappers, de mailinglijst voor vragen van mensen met forumvrees en om
alle mappers te bereiken voor belangrijke zaken. Zoals belangrijke
aankondigingen die voor alle mappers van belang zijn, over imports
bijvoorbeeld, of uitnodigingen voor mapping parties. Of wanneer er
iets goed stuk is, en het niet helemaal duidelijk is wie er schuld aan
heeft ;)

Dat vind ik een stigmatisering waarmee je jezelf eigenlijk al buitenspel zet. Ik ben ook een actieve mapper. Ik heb geen forumvrees, ik volg genoeg forums. Ik heb verder nog geen steekhoudende verklaring gezien waarom er een forum gemaakt moest worden als er al een functionerende mailinglijst bestaat.

Het verwondert me alleen zeer dat er blijkbaar twee communities kunnen ontstaan: de forumcommunity en de mailinglijstcommunity die blijkbaar gescheiden zijn en waar mensen weinig van elkaar afweten. Iig geldt dat voor mij. Blijkbaar heb ik nu mijn 3e post op het forum gemaakt terwijl ik gisteren nog totaal vergeten was dat het forum überhaupt bestond.

Maarten